Last van een WiFi-storing met je Experia Box V10 ?

Maken één of meerdere apparaten opeens geen verbinding meer met WiFi? En heb je een Experia Box V10 (modem)? Dan kun je last hebben van een storing. KPN bied voor het ongemak.

Update 31-01-2018

Software updates uitgebracht voor verbetering WiFi verbinding

Heb je last van de WiFi-storing met je Experia Box V10? En maak je gebruik van een Android smartphone, Chromecast of ander Android apparaat? Er is software beschikbaar om de WiFi verbinding te verbeteren. Controleer bij instellingen of je de laatste software hebt geïnstalleerd op je apparaten.

Hoe update ik naar de laatste versie?

Dit is afhankelijk van je smartphone of apparaat. Voor de meeste smartphones of apparaten geldt:

  • Ga naar alle appsInstellingen, kies Software-update en kies Updates handmatig downloaden.
  • Ga naar Instellingen, kies Algemeen en kies Software-update.

Je ziet nu of je de laatste update hebt geïnstalleerd. Werkt dit niet voor jouw smartphone of tablet? Ga dan naar de toestelhulp. Selecteer jouw smartphone of tablet en kijk onder Software updaten hoe je dit doet voor jouw apparaat.

Update 22-01-2018

Software updates uitgebracht voor verbetering WiFi-verbinding

Heb je last van de WiFi-storing met je Experia Box V10? En maak je gebruik van een Chromecast of Android apparaat? Er is een update over de Chromecast. We hebben de update voor je vertaald naar het Nederlands. Of ga naar de uitleg in het Engels.


“Bekend probleem:
Langzame Wi-Fi met Android en ingebouwde Chromecast apparaten. We zijn op de hoogte van een probleem waarbij ingebouwde Chromecast apparaten mogelijk invloed hebben op de prestaties van WiFi-netwerken.

Samenvatting van het probleem:
In bepaalde situaties kan een fout in de Cast-software op Android-telefoons ten onrechte een grote hoeveelheid netwerkverkeer verzenden, wat de WiFi-netwerken kan vertragen of tijdelijk kan beïnvloeden. De specifieke impact op het netwerk is afhankelijk van de router.

Wie heeft er last van?
Klanten met een Android-telefoon en een Chromecast-ingebouwd apparaat (zoals een Chromecast of Google Home-apparaat) die verbonden zijn met hetzelfde Wi-Fi-netwerk ondervinden mogelijk dit probleem.

Oplossing en volgende stappen:
Het team heeft het probleem geïdentificeerd en stelt actief een correctie beschikbaar, die vanaf donderdag 18 januari wordt geïntroduceerd via een Google Play-service update. Probeer in de tussentijd je Android-telefoon opnieuw op te starten en controleer of je WiFi-router de meest recente firmwareversie gebruikt.”


Wat kan ik zelf doen?
Je Chromecast wordt automatisch geüpdatet als deze verbonden is met het internet. Je hoeft hier niets voor te doen. Heb je een ander Android apparaat en last van een WiFi-storing? Houd de Google Play Store in de gaten voor updates.

Wat kan ik zelf doen?

Je kunt met één of meerdere apparaten geen verbinding maken met WiFi. Bijvoorbeeld een mobiele telefoon, tablet of laptop. Dit is een verificatiefout. Volg de stappen op deze pagina voor de tijdelijke oplossing.

Tijdelijke oplossing

Zorg dat je thuis verbonden bent met je eigen netwerk via WiFi of een ethernetkabel (niet 3- of 4G).

Ga naar mijnmodem.kpn. Je ziet nu het inlogscherm van ZTE. Zie je een ander scherm? Dan heb je een ander modem. Of je bent verbonden met een ander apparaat. Bijvoorbeeld een WiFi versterker.

Je ziet nu één van deze inlogschermen. Vul je wachtwoord in en klik op login. Of, maak een nieuw wachtwoord aan en klik op toepassen.

Je ziet nu boven in je scherm een zwarte balk. Klik nu op ‘WiFi’ in de zwarte balk.

1. Linksboven zie je een blok met onderin ‘Geavanceerd’. Klik op ‘Geavanceerd’.

2. Je ziet nu onderstaand scherm. Ga nu door naar stap 5.

1. Onder het kopje 5GHz verander je ‘Radio aan/uit’ naar uit.

2. Klik op toepassen.

3. Je ziet kort de melding ‘uw data is opgeslagen’.

4. Nu kun je weer zonder problemen gebruik maken van WiFi.

Werkt het nog niet of heb je een andere storing?

https://www.kpn.com of 08000402

Of neem contact met ons op 038-7600019

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *