KPN begint nog dit jaar met het traject dat tot de uiteindelijke omzetting van Digitenne naar de nieuwe uitzendnorm DVB-T2 moet leiden.

De overstap naar DVB-T2 is één van de voorwaarden waaronder KPN de nieuwe uitzendvergunning voor digitale ethertelevisie vorig jaar kreeg. KPN exploiteert digitale ethertelevisie in Nederland onder de naam Digitenne. KPN moet voor 2020 volledig zijn omgeschakeld van de huidige uitzendnorm DVB-T naar DVB-T2.

Begin omschakeling

KPN liet op het eigen gebruikersforum op vragen van klanten weten dat het bedrijf nog dit jaar begint met het omzettingstraject naar DVB-T2. Als eerste gaat KPN de in bruikleen geleverde tv-decoder van Digitenne-klanten omruilen. Deze omruilactie is nodig omdat de huidige DVB-T hardware niet voor gebruik met DVB-T2 geschikt is. Een medewerker van het webcareteam van het telecombedrijf verraadt tevens dat KPN de meest recente techniek bij DVB-T2 gaat gebruiken. Gesteld wordt dat de nieuwe DVB-T2 tv-decoder van KPN ook geschikt is voor ontvangst van ongecodeerd uitgezonden kanalen via het Duitse digitale televisienetwerk. Dat impliceert dat KPN naast DVB-T2 ook de HEVC-compressietechniek gaat gebruiken. Hierdoor kan alleen via een Ultra HD-televisie zonder decoder Digitenne gebruikt worden.

Codering

Een andere opmerkelijke uitspraak is dat KPN ook de insteekkaarten bij klanten gaat omwisselen. Dat houdt in dat KPN ook de codering bij Digitenne naar de nieuwste norm gaat opwaarderen. Dat is nodig omdat KPN op dit moment nog een oudere versie van de coderingstechniek gebruikt. KPN stapt waarschijnlijk over naar een coderingsnorm met virtuele smartcard. De term insteekkaart wordt namelijk door het telecombedrijf voor een CI-module gebruikt. Als KPN de huidige coderingstechniek trouw blijft dan is het de verwachting dat KPN overstapt naar Conax Contego. Dat is de coderingsnorm die ook door de nieuwe satelliettelevisieaanbieder Joyne wordt gebruikt.

Maken één of meerdere apparaten opeens geen verbinding meer met WiFi? En heb je een Experia Box V10 (modem)? Dan kun je last hebben van een storing. KPN bied voor het ongemak.

Update 31-01-2018

Software updates uitgebracht voor verbetering WiFi verbinding

Heb je last van de WiFi-storing met je Experia Box V10? En maak je gebruik van een Android smartphone, Chromecast of ander Android apparaat? Er is software beschikbaar om de WiFi verbinding te verbeteren. Controleer bij instellingen of je de laatste software hebt geïnstalleerd op je apparaten.

Hoe update ik naar de laatste versie?

Dit is afhankelijk van je smartphone of apparaat. Voor de meeste smartphones of apparaten geldt:

  • Ga naar alle appsInstellingen, kies Software-update en kies Updates handmatig downloaden.
  • Ga naar Instellingen, kies Algemeen en kies Software-update.

Je ziet nu of je de laatste update hebt geïnstalleerd. Werkt dit niet voor jouw smartphone of tablet? Ga dan naar de toestelhulp. Selecteer jouw smartphone of tablet en kijk onder Software updaten hoe je dit doet voor jouw apparaat.

Update 22-01-2018

Software updates uitgebracht voor verbetering WiFi-verbinding

Heb je last van de WiFi-storing met je Experia Box V10? En maak je gebruik van een Chromecast of Android apparaat? Er is een update over de Chromecast. We hebben de update voor je vertaald naar het Nederlands. Of ga naar de uitleg in het Engels.


“Bekend probleem:
Langzame Wi-Fi met Android en ingebouwde Chromecast apparaten. We zijn op de hoogte van een probleem waarbij ingebouwde Chromecast apparaten mogelijk invloed hebben op de prestaties van WiFi-netwerken.

Samenvatting van het probleem:
In bepaalde situaties kan een fout in de Cast-software op Android-telefoons ten onrechte een grote hoeveelheid netwerkverkeer verzenden, wat de WiFi-netwerken kan vertragen of tijdelijk kan beïnvloeden. De specifieke impact op het netwerk is afhankelijk van de router.

Wie heeft er last van?
Klanten met een Android-telefoon en een Chromecast-ingebouwd apparaat (zoals een Chromecast of Google Home-apparaat) die verbonden zijn met hetzelfde Wi-Fi-netwerk ondervinden mogelijk dit probleem.

Oplossing en volgende stappen:
Het team heeft het probleem geïdentificeerd en stelt actief een correctie beschikbaar, die vanaf donderdag 18 januari wordt geïntroduceerd via een Google Play-service update. Probeer in de tussentijd je Android-telefoon opnieuw op te starten en controleer of je WiFi-router de meest recente firmwareversie gebruikt.”


Wat kan ik zelf doen?
Je Chromecast wordt automatisch geüpdatet als deze verbonden is met het internet. Je hoeft hier niets voor te doen. Heb je een ander Android apparaat en last van een WiFi-storing? Houd de Google Play Store in de gaten voor updates.

Wat kan ik zelf doen?

Je kunt met één of meerdere apparaten geen verbinding maken met WiFi. Bijvoorbeeld een mobiele telefoon, tablet of laptop. Dit is een verificatiefout. Volg de stappen op deze pagina voor de tijdelijke oplossing.

Tijdelijke oplossing

Zorg dat je thuis verbonden bent met je eigen netwerk via WiFi of een ethernetkabel (niet 3- of 4G).

Ga naar mijnmodem.kpn. Je ziet nu het inlogscherm van ZTE. Zie je een ander scherm? Dan heb je een ander modem. Of je bent verbonden met een ander apparaat. Bijvoorbeeld een WiFi versterker.

Je ziet nu één van deze inlogschermen. Vul je wachtwoord in en klik op login. Of, maak een nieuw wachtwoord aan en klik op toepassen.

Je ziet nu boven in je scherm een zwarte balk. Klik nu op ‘WiFi’ in de zwarte balk.

1. Linksboven zie je een blok met onderin ‘Geavanceerd’. Klik op ‘Geavanceerd’.

2. Je ziet nu onderstaand scherm. Ga nu door naar stap 5.

1. Onder het kopje 5GHz verander je ‘Radio aan/uit’ naar uit.

2. Klik op toepassen.

3. Je ziet kort de melding ‘uw data is opgeslagen’.

4. Nu kun je weer zonder problemen gebruik maken van WiFi.

Werkt het nog niet of heb je een andere storing?

https://www.kpn.com of 08000402

Of neem contact met ons op 038-7600019

, , ,

Het is ons opgevallen dat er onlangs een valse Chrome-extensie is vermeld in de Google Chrome Web Store, die zich voordoet als onze Ubiquiti Device Discovery Tool. Het was niet alleen nep, maar het is ook schadelijk. Op het moment van schrijven is de nep-extensie verwijderd. Houd er rekening mee dat onze Chrome-app niet kan worden gevonden door in de Chrome Web Store te zoeken vanwege wijzigingen aan het einde van Google.

De nep-extensie heeft de inhoud van Google-zoekresultaten vervangen en maakt CORS-verzoeken naar een kwaadaardig domein. Er waren meer dan 2000 installaties van de nep-extensie voordat deze werd verwijderd. Let dus goed op wat er wordt weergegeven door zoeken in de Chrome Web Store, vooral als u van plan bent het te installeren. Zoals eerder vermeld, kan de officiële Chrome-app Ubiquiti Device Discovery Tool niet worden gevonden door in de Chrome Web Store te zoeken.

Er is een link voor de echte Chrome-app op onze officiële downloadsite. Je vindt het onder Hulpprogramma’s (zie HIER).

De directe link naar onze officiële Chrome-app vindt u hier: https://chrome.google.com/webstore/detail/ubiquiti-device-discovery/hmpigflbjeapnknladcfphgkemopofig

Als u niet zeker weet welke versie u hebt geïnstalleerd, verwijdert u alle exemplaren van Ubiquiti Device Discovery Tool die u vindt in Extensions en installeert u de officiële die is gekoppeld op de ubiquiti downloadpagina.

We werken samen met Google om te kijken of dit opnieuw voorkomen kan worden. En vergeet niet, wees voorzichtig bij het zoeken naar en installeren van browserextensies of apps, of die van ons of van een ander zijn.

Bron: Ubnt.com

,
In 2017 werden bijna tweeduizend Nederlanders slachtoffers van oplichters die zich voordeden als medewerkers van Microsoft.

De slachtoffers werden opgelicht voor een totaalbedrag van 7 miljoen euro, meldt de politie dinsdag. Eén slachtoffer werd voor 98.000 euro gedupeerd.

In 2016 lag het aantal slachtoffers dat aangifte bij de politie deed nog op 1.100 mensen. Dit jaar was 70 procent van de slachtoffers ouder dan 50 jaar.

Oplichters gebruiken volgens de politie al een aantal jaar ongeveer dezelfde methode. Daarbij worden slachtoffers vaak vanuit het buitenland gebeld door iemand die zich voordoet als een medewerker van Microsoft.

Computerproblemen

De criminelen proberen de slachtoffers zogenaamd te helpen met computerproblemen, of beweren dat hun computers een virus of een verlopen licentie hebben. In werkelijkheid laten ze hun slachtoffers software installeren waarmee zij toegang tot de computer krijgen.

Vervolgens maken de criminelen geld naar zichzelf over via bijvoorbeeld iTunes-betaalkaarten of met ontraceerbare overschrijvingen naar het buitenland via Western Union.

De politie roept mensen op om de telefoon direct op te hangen als een zogenaamde Microsoft-medewerker belt. Microsoft laat zijn eigen medewerkers nooit klanten benaderen; klanten kunnen zelf contact opnemen met Microsoft.

De politie vraagt het telefoonnummer van de oplichters aan hen door te geven. Ook wordt mensen op het hart gedrukt vooral niet zomaar software te installeren. Zonder die software kunnen de oplichters niets beginnen.

Leerling Glasvezelmonteurs
Glasvezel is de toekomst. Wie wil er nu géén aansluiting op een supersnel en stabiel netwerk voor internet, televisie en telefonie? Daarom ontwikkelt, bouwt en onderhoudt onze opdrachtgever op glasvezel gebaseerde, data- en telecommunicatienetwerken. In Nederland en Duitsland.

Basic Connect is op zoek naar fulltime leerling Glasvezelmonteurs

De functie
Ter uitbreiding van onze glasvezelactiviteiten, zijn wij op zoek naar Leerling Glasvezelmonteurs FttX die zichzelf en Basic Connect verder willen ontwikkelen. Je komt te werken in een team met een open en informele werksfeer. Heb jij een technische achtergrond en de ambitie om je te specialiseren in de glasvezeltechniek dan ben je binnen Basic Connect aan het juiste adres!

De volgende werkzaamheden worden o.a. uitgevoerd in teamverband:

  • Doornemen van technische specificaties en documentatie;
  • Aanleggen/installeren, monteren en verzorgen van diverse glasvezelverbindingen voor verschillende providers/opdrachtgevers;
  • Verrichten van metingen (OTDR);
  • Plaatsen van patchingen;
  • In bedrijf stellen van netwerken en installaties en inregelen van apparatuur;
  • Testen van installaties/apparatuur op goede werking;
  • Verzorgen van informatieverstrekking aan leidinggevende en klanten.

Wij vragen

  • Een technische opleidingsachtergrond;
  • De wens om je minimaal binnen 1 jaar te ontwikkelen tot glasvezel specialist;
  • Leergierig en een passie voor techniek;
  • In het bezit van rijbewijs B;
  • Kennis van de Duitse taal;
  • Reisbereid en geen 9 tot 5 mentaliteit;
  • Woonachtig in de omgeving van Dalfsen / Wezep (30 min. rondom Dalfsen/Wezep)

Wij bieden

  • Een ambitieus, klein bedrijf met korte communicatielijnen;
  • Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen en cursussen;
  • Doorgroeimogelijkheden;
  • Goede primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Reageren
Spreekt bovenstaande je aan? Solliciteer dan via deze link. Stuur s.v.p. CV en foto mee.

, , ,