Leerling Glasvezelmonteurs
Glasvezel is de toekomst. Wie wil er nu géén aansluiting op een supersnel en stabiel netwerk voor internet, televisie en telefonie? Daarom ontwikkelt, bouwt en onderhoudt onze opdrachtgever op glasvezel gebaseerde, data- en telecommunicatienetwerken. In Nederland en Duitsland.

Basic Connect is op zoek naar fulltime leerling Glasvezelmonteurs

De functie
Ter uitbreiding van onze glasvezelactiviteiten, zijn wij op zoek naar Leerling Glasvezelmonteurs FttX die zichzelf en Basic Connect verder willen ontwikkelen. Je komt te werken in een team met een open en informele werksfeer. Heb jij een technische achtergrond en de ambitie om je te specialiseren in de glasvezeltechniek dan ben je binnen Basic Connect aan het juiste adres!

De volgende werkzaamheden worden o.a. uitgevoerd in teamverband:

  • Doornemen van technische specificaties en documentatie;
  • Aanleggen/installeren, monteren en verzorgen van diverse glasvezelverbindingen voor verschillende providers/opdrachtgevers;
  • Verrichten van metingen (OTDR);
  • Plaatsen van patchingen;
  • In bedrijf stellen van netwerken en installaties en inregelen van apparatuur;
  • Testen van installaties/apparatuur op goede werking;
  • Verzorgen van informatieverstrekking aan leidinggevende en klanten.

Wij vragen

  • Een technische opleidingsachtergrond;
  • De wens om je minimaal binnen 1 jaar te ontwikkelen tot glasvezel specialist;
  • Leergierig en een passie voor techniek;
  • In het bezit van rijbewijs B;
  • Kennis van de Duitse taal;
  • Reisbereid en geen 9 tot 5 mentaliteit;
  • Woonachtig in de omgeving van Dalfsen / Wezep (30 min. rondom Dalfsen/Wezep)

Wij bieden

  • Een ambitieus, klein bedrijf met korte communicatielijnen;
  • Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen en cursussen;
  • Doorgroeimogelijkheden;
  • Goede primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Reageren
Spreekt bovenstaande je aan? Solliciteer dan via deze link. Stuur s.v.p. CV en foto mee.

, , ,
EQT neemt CIF en Caiway definitief over. Het Zweedse bedrijf heeft daarvoor toestemming gekregen van de ondernemingsraad van CIF en Caiway, en van toezichthouder ACM. Daarmee krijgt EQT provider Caiway, en een coax- en glasvezelnetwerk in handen.

Op 9 januari heeft het EQT Infrastructure Fund de overname van CIF en Caiway afgerond. Voor die datum was het Rabo Bouwfonds Communication Infrastructure Fund de eigenaar. De overname werd half november aangekondigd, maar er was nog toestemming nodig van de ondernemingsraad en van de Autoriteit Consument & Markt voordat deze definitief werd.

EQT brengt CIF en Caiway onder in een nieuwe holding, waarvan ook kabelaar Delta deel uitmaakt. De directeur van Delta, Marco Visser, gaat die holding leiden. Door de overname komt het glasvezelnetwerk van CIF in nieuwe handen. CIF is na Reggefiber de grootste glasvezelexploitant. Met name Caiway, onderdeel van CIF Holding, biedt diensten op dat netwerk aan. In totaal biedt het coax- en glasvezelnetwerk dat nu in handen is van EQT, internettoegang aan 350.000 huishoudens.

Caiway werd in 1981 opgericht als tv-aanbieder en was in 1995 de eerste Nederlandse provider die kabelinternet ging aanbieden. Voor klanten verandert er niets, belooft Caiway. EQT is een Zweedse investeringsmaatschappij.

Google Cast-apparaten veroorzaken wifi-drop-outs bij verschillende routers

Apparaten die Google Cast ondersteunen kunnen ervoor zorgen dat draadloze accesspoints tijdelijk vastlopen. Dit zou komen doordat Google-apps bij het ontwaken uit sleep veel te veel packets over het lokale netwerk sturen om Cast-compatibele apparaten te ontdekken.

Het zou gaan om recente versies van het Android-os en van Google-apps die kunnen casten, zoals YouTube. Normaal gesproken zou een mdsn multicast discovery packet om de 20 seconden het lokale netwerk op gestuurd worden om de verbinding met een Cast-apparaat te onderhouden. Volgens een ontwikkelaar van TP-Link worden er echter in bepaalde gevallen, afhankelijk van hoe lang het apparaat in slaap heeft gestaan, meer dan 100.000 van deze packets in een korte tijd uitgezonden. Het resultaat is dat het accesspoint tijdelijk de geest geeft en lokaal netwerkverkeer stil ligt.

Het probleem werd in kaart gebracht door gebruiker nonameleft1, die een posting maakt op het Google-productforum. Hij verzamelde vier forumtopics, afkomstig van de fora van Linksys, Netgear, TP-Link en Synology, waarin hetzelfde probleem door gebruikers omschreven wordt. De eerste meldingen van het probleem zijn in oktober 2017 gepost.

De problemen zouden zich in ieder geval voordoen bij de TP-Link Archer C1200, de Linksys WRT3200ACM en de WRT32X. Die apparaten hebben allemaal bèta-updatesgekregen. Ook de Synology RT1900 AC lijdt hieronder, maar daarvoor is nog geen update.

Gebruikers kunnen het probleem zelf tijdelijk oplossen door Cast-compatibele apparaten, zoals een Google Home, Chromecast of een specifiek model tv tijdelijk van het netwerk af te halen. Google heeft zelf nog niet op het probleem gereageerd. Een update om het probleem aan hun zijde op te lossen, zou updates voor modems en routers overbodig maken.

Bron: tweakers

Het grootste deel van de zakelijke markt maakt nu nog gebruik van traditionele telefooncentrales met ISDN-lijnen. Deze centrales en de verbindingen met het open­bare telefoonnet zullen in september 2019 worden beëindigd en vervangen door hosted VoIP telefonie, of SIP trunks als vervanging van de ISDN-lijnen.
Drijfveren voor deze verandering zijn beschikbaarheid en kwaliteit van bandbreedte, lagere kosten, meer flexibiliteit, en gewen­ning aan diensten vanuit de cloud.

Basic Connect biedt – in samenwerking met gnTel – moderne en flexibele telefonie- en faxdiensten aan voor het MKB in Overijssel en Gelderland tegen zeer aantrekkelijke tarieven en voorwaarden. In de afgelopen jaren hebben wij voor onze zakelijke relaties zeer interessante kostenbesparingen kunnen realiseren, welke in een aantal gevallen zelfs meer dan €1.000,- per jaar bedragen!
U heeft al een uitgebreid abonnement voor €6,00 per maand.

Wilt u weten wat u kunt besparen? Neem dan nu contact op per telefoon: 038-7600019 of stuur een e-mail naar: verkoop@basicconnect.nl

Meer weten over de verschillende abonnementsvormen?

All-you-need
Online telefonie voor ondernemers

All-you-need, meer heb je niet nodig als ondernemer!

All-you-need betekent professioneel bereikbaar zijn op een vast telefoonnummer. Een ondernemer is vaak onderweg en kan of wil niet altijd bereikbaar zijn op een 06-nummer. Toch wil een ondernemer op een professionele manier telefonisch bereikbaar zijn voor zijn klanten.

Met All-you-need krijgt u de beschikking over een vast telefoonnummer met een welkomsttekst voor de beller. U kunt zelf instellen – op kantoor of onderweg – wanneer u het vaste nummer doorgeschakeld wilt hebben naar uw 06-nummer of dat van een collega. Komt het even niet uit, dan kunt u online of via uw smartphone op elk moment van de dag instellen dat de beller doorgeschakeld moet worden naar de voicemail of een ander telefoonnummer. Spreekt de beller een voicemail in, dan ontvangt u deze als e-mail.

Wat krijgt u bij All-you-need?

• Een geografisch telefoonnummer
• Een welkomstboodschap
• Doorschakeling
• Voicemail-2-email
• 2 sets openingstijden
• Toegang tot mijn.gntel.nl voor het beheer

All-you-need is voor iedere zakelijke professional die veel onderweg is en toch professioneel flexibel bereikbaar wil zijn voor zijn klanten op een vast telefoonnummer

 

De service van Het ExperTeam van KPN stopt per 1 oktober 2017.

In de afgelopen jaren heeft Jan Bastiaan van Basic Connect naast zijn normale werkzaamheden binnen Basic Connect  ook werkzaamheden gedaan via een franchise concept voor het het ExperTeam. De diensten van het ExperTeam werden via een franchise concept mogelijk gemaakt, waarbij landelijk meerdere ondernemers waren aangesloten. Jan Bastiaan van Basic Connect was één van deze ondernemers.

Het ExperTeam van KPN heeft alle klanten welke de afgelopen jaren via het ExperTeam concept diensten hebben afgenomen op 25 september geïnformeerd dat de dienst per 1 oktober stopt. Echter wordt er vanuit het ExperTeam geen alternatief aangeboden waar u terecht kunt met computer of ICT problemen en dit terwijl de experts welke een franchise ExperTeam uitbaten wel gewoon verder gaan met hun eigen dienst.

Wij helpen u verder waar het ExperTeam is gestopt
Het ExperTeam is weliswaar gestopt na 10 jaar, maar wij kunnen u gewoon van dienst blijven bij computer of andere ICT problemen.  Basic Connect bestaat al bijna 12 jaar en bieden dezelfde diensten als het ExperTeam.

Heeft u in het verleden producten aangeschaft via Jan Bastiaan tijdens een bezoek onder de naam het ExperTeam en zit hier nog garantie op? Wij houden deze garantie gewoon aan.

 

, ,